Програм “Empowering Youth Trough Design Thinking” у овој школској години добио је наставак. Након активности и успешног спровођења DFC методологије које је тим Змајеваца приказао на завршној свечаности “Be the Change” у Београду, школа се укључила у нови циклус пројеката са циљем да се млади подстакну да иницирају и учествују у променама које ће донети бољу атмосферу и боље услове за живот и рад у средини у којој бораве.
Прошлог маја, у италијанском граду Пињола, осам професора и омладинских радника из Србије, међу којима је наставница Драгана Богосављевић, као и њихове колеге из Италије и Малте, имали су седмодневни тренинг о ДФЦ методологији. Читав концепт базира се на четири кључне фазе кроз које сваки пројекат, изазов, или активност пролази на путу од идеје до коначне реализације: “Осети”, “Замисли”, “Уради”, “Подели”.
Почетком новембра, њих десеторо поново су се окупили у Београду, како би продубили своја знања о DFC програму, направили пресек у досадашњим постигнућима и разменили закључке. Током петодневног студијског програма, учесници радионице су указивали на тешкоће са којима се ученици суочавају приликом одабира тема и начина на који ће конкретизовати проблематику којом желе да се баве, а која ће дати позитивне промене у окружењу.
Један дан издвојен је за посету Основној школи “Жарко Зрењанин” у Банатском Новом Селу, чији је пројекат промовисања здраве хране и начина исхране ученика у школској кантини, заснован на овој методи, проглашен за најуспешнији у протеклој школској години.
Размена искуства са колегама из Италије и са Малте дала је прилику и за нове идеје, као и јасније дефинисан приступ новим садржајима који деци могу да помогну у стицању вештина 21.века, као што су креативност, критичко мишљење и емпатија.
Носиоци пројеката у Змајевој школи, у овој школској години, биће представници Ученичког парламента, а рок за завршетак свих активности је мај 2024. године.