Завршен пројекат “Чаробна интеркултурална мрежа пријатељства”
Оснивач овог пројекта је Жељана Радојчић Лукић, учитељица из Србије која је ове године једна од финалиста за освајање глобалне награде за најбољег наставника. Пројекат под међународним називом “A Magical Intercultural Friendship Network” је мултиперспективног карактера, а утемељен је на три основна принципа интеркултуралног образовања UNESCO-а: квалитетно образовање за све; стицање неопходних знања којима се омогућава ученицима да буду активни и одговорни грађани друштва и оспособљавање ученика да доприносе поштовању, разумевању и солидарности међу појединцима, етничким групама, социјалним и културним групама и нацијама.
Координатор пројекта за централну школу била је наставница енглеског језика Татјана Штефанац која је овај пројекат спроводила у са ученицима 5-4 и ученицима шестих и седмих разреда члановима секције за енглески језик.
Координатор пројекта за подручно одељење у Шашинцима била је наставница енглеског језика Весна Станковић а сарадници на пројекту су биле одељенске старешине 2-5 и 4-5, Јелена Радивојевић и Слађана Новотни.
Почевши од 24.10.2018. и током наредних девет недеља колико је трајао пројекат, пред ученике и наставнике су стављени бројни изазови. Задаци су захтевали од ученика да користећи ИКТ алате истражују, осмишљавају и креирају финалне продукте за сваки задатак. Ученици су помоћу интернета претраживали информације о државама са листе наставника који су се ове године нашли у конкуренцији за добијање Global Teacher Award.
Радећи у паровима, групама, појединачно у школи и од куће, ученици су истраживали основне симболе, географски положај, језике, познате личности из уметности, културе, историје, обичаје, храну, музику и још понешто о државама које су бирали. Ученици су такође добили прилику и да израде презентацију своје државе и представе је неком од партнера из друге државе.
Ученици из подручног одељења у Шашинцима, први пут су се сусрели са ИКТ алатима попут Гугл мапе, Гугл презентација, Гугл докумената али су веома брзо и вешто овладали овим алатима и научили како да безбедно претражују интернет трагајући за траженим информацијама, као и како да сниме видео.
Ученици из виших одељења из централне школе су у свом раду користили Падлет, Гугл учионицу и Гугл мапу током свог рада, снимали кратке видео снимке и израђивали видео презентације.
Један од задатака захтевао је проналазак партнера из иностранства са којим ће се извршити размена писама и презентација које су ученици израдили о својој држави. Последњи задатак је захтевао организацију и спровођење хуманитарне акције а прикупљена средства ученици из централне школе поставили су у школски “Кутак пријатељства”, док су ученици из подручног одељења Шашинци своју прикупљену помоћ доделили једном од ученика који је учествовао у овом пројекту са оштећењем слуха.
Последњи задатак захтевао је евалуацију пројекта и приказ целокупног рада ученика и финалних продуката сваког од задатака. Постери, плакати и колажи изложени су у холу обе школе.
Видео снимке радове ученика из централне школе можете видети овде.
Радове, фотографије и утиске ученика из подручног одељења Шашинци можете видети на овом линку