ОБАВЕШТЕЊЕ  ЗА  РОДИТЕЉЕ / ЗАКОНСКЕ  ЗАСТУПНИКЕ 

ПРЕДМЕТ : Упис у први разред основне школе за школску 2020/2021. годину за децу која су рођена од 1. марта 2013. до 1. марта 2014. године

Упис почиње у среду, 1. априла 2020. године

На основу дописа Министарства просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије, у сарадњи са Кабинетом Председника Владе и Канцеларијом за информационе технологије и електронску управу, обавештавамо родитеље/законске заступнике деце о следећем:

  1. Од 01.04.2020. године биће Вам омогућено да електронским путем искажете интересовање за упис детета у одређену школу (нашу школу) преко Портала еУправа
  2. Услуга се зове Исказивање интересовања за упис у основну школу преко портала https://ezakazivanje.euprava.gov.rs/ приступ се врши Вашим налогом са Еуправе (са којег иначе заказујете термин за пасоше или личну карту, само на овој адреси) Упутство за родитеље Исказивање интересовања за упис у ОШ
  3. На тај начин родитељи/законски заступници будућих првака остварују комуникацију са школом у коју ће касније бити уписано њихово дете (школе евидентирају заинтересованост родитеља/законских заступника за упис детета у нашу школу)

Напомена : Уколико родитељ/законски заступник не искаже на овај начин заинтересованост, не доводи се у питање упис детета у први разред основне школе.

  1. Родитељима/законским заступницима који су преко ове услуге исказали интересовање, електронском поштом биће послатo обавештење (нотификација) о датуму уписа у основну школу (након дефинисања уписа од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја)
  2. На Порталу еУправа накнадо ће бити доступна услуга еЗаказивање термина за упис и тестирање (омогућиће родитељима/законским заступницима да једним доласком у школу обаве све активности везане за упис детета у школу, а након уписа, истог дана, педагошко-психолошка служба вршиће тестирање детета)

Поштовани родитељи/законски заступници деце, наших будућих ученика, поступите по корацима о којим смо Вас обавестили на горе наведен начин и пратите следећа обавештења. Уколико имате додатних питања слободно нас контактирајте на следећу адресу: upis@zmajsm.edu.rs или сваког радног дана на 022-621-021 од 08:00 до 12:00 часова.

Срдачан поздрав, чувајте себе и своје породице, чувајте друге људе док не прође ванредно стање када  ћемо да започнемо нову школску годину на редован начин.

Директор школе

Зоран Ђурић

За родитеље будућих првака

Драги родитељи будућих првака,

Спремите се да уложите стрпљење, креативност, енергију, јер улажете у будућност своје деце. Будите спремни да ослушкујете своје дете , његове потребе и да реагујете. Будите отворени да прихватите сугестије учитеља/учитељице, који су увек добронамерни.

 Тестирање будућих првака

Тестирање деце за упис у први разред је део процедуре приликом уписа у основне школе. Састоји се од разговора са стандардизованим питањима из Теста спремности за 1. разред са школским психологом или педагогом, који има задатак да процени дететову зрелост, односно да ли је дете спремно да крене у школу или није.

Тестови за упис у први разред

Питања која се налазе на тестирању деце су тајна и за њих зна само стручни сарадник у школи који обавља тестирање, односно разговара са децом. Психолог/педагог може сам да процени која питања ће постављати детету и на који начин ће процењивати зрелост детета.

Код будућег првака процењују се карактеристике у неколико подручја: физички развој и моторика, социо – емоционални и когнитивни развој.

Физичку развијеност можемо проценити на основу бројних показатеља, међу којима су висина и тежина најуочљивији, па тако у великој мери управо они одређују оно што зовемо физичком развијеношћу детета. У погледу моторичког развоја требало би да је дете до поласка у школу усвојило многе вештине – од ходања, трчања, облачења, до усавршавања фине покретљивости појединих мишића. Све ово је предуслов за учење сложених психомоторних вештина попут писања и читања.

Социјална спремност подразумева остваривање успешне комуникације с вршњацима и учитељима, те могућност сарадње са другима. Огледа се и у усвајању социјално прихватљивих и пожељних облика понашања који су својствени особи одређеног узраста. Ту спада способност подређивања сопствених жеља и потреба правилима и циљевима групе којој припада, као и у способност учења према моделу. Дете које је развило социјалне вештине биће прихваћено од стране вршњака у одељењу, лакше ће развијати самопоштовање и самопоуздање, па ће и реалније процењивати своје могућности и способности. Због свега тога будући првачић ће радосније приступати школи и учењу.

Емоционална зрелост подразумева стицање одређене емоционалне стабилности у смислу препознавања и адекватног испољавања сопствених емоција као и њихово изражавање на социјално прихватљив начин. Емоционално зрело дете развило је одређени степен толеранције напрепреке, што ће му помоћи при учењу и мање занимљивог градива. Такво дете прихвата и школску дисциплину и може контролисати своје поступке што доприноси прихватању од стране вршњачке групе.

Когнитивна спремност детета је најважнији део његове укупне спремности за полазак у школу, будући да обухвата функције које су најпотребније за успешно извршавање основне школске активности (учење). Поред опште интелигенције укључује и развијеност говора, те низ специфичних психичких функција у подручју перцепције, пажње, памћења и мишљења.

ДА ЛИ ЈЕ ПОТРЕБНО ДОДАТНО ПРИПРЕМАТИ ДЕТЕ ЗА ТЕСТИРАЊЕ?

КАКО ДЕТЕТУ ПРЕДСТАВИТИ ТЕСТИРАЊЕ ЗА ШКОЛУ?

 Све што је детету потребно да би добро урадило тест готовости за први разред већ је до сада требало и да усвоји. Додатна форсирања детета имају само контра ефекат на дете.

Родитељи имају нејасну слику о самом тестирању и сматрају да се тестом испитују само конкретна знања. Зато често и пред само тестирање са децом раде и уче их годишњим добима, месецима у години, именима државе у којој живе…и другим што сматрају да ће бити на тесту. Тиме само доприносе да се детету сасвим побркају недовољно утврђена знања стечена у пар предходних дана па дете и оно што би знало меша са неким недовољно наученим знањима.Конкретна знања су само један од сегмената теста.

СТАВ РОДИТЕЉА ПРЕМА ТЕСТИРАЊУ ДЕТЕТА

За добар успех вашег детета на самом тестирању од свега је најважнији ваш став према том чину као и према школи.Родитељ често, некада чак и несвесно преноси сопствена страховања у вези са тестирањем на своје дете. Дете може да дође преплашено и заплашено тиме шта га чека и да не покаже своје стварне могућности и способности

Тестирање за полазак у школу апсолутно није чин којег родитељи или дете треба да се плаше, али једна доза узбуђења је сасвим разумљива. Важно је напоменути да је резултат на тесту полазна основа за разврставање ученика у одељења. У сврху процене спремности користе се различити инструменти, пре свега због стандардизације самог поступка, али и због тачности саме прогнозе. Тестирањем се не испитује степен знања из школских предмета (рачунање, писање) већ се испитује способност детета да усвоји та и друга знања.

ПОРУКЕ КОЈЕ ШАЉЕМО ДЕТЕТУ СУ ВЕОМА ВАЖНЕ:

МОТИВИШУЋИ,ПОДСТИЦАЈНИ ИЗРАЗИ !!!

1.            Браво, одлично си се снашао.

2.            Учитељ и другови су те хвалили.

3.            Баш лепо црташ, певаш….

4.            Дођи да те потапшем по рамену.

5.            Дођи да ти дигнем руку победника.

6.            Уживај у свом знању.

На основу истраживања утврђено је да деци највише сметају следеће поруке родитеља

(покушајте да их претворите у афирмативни-позитивни облик)

 КАКО ТО НЕ ЗНАШ!

  • ЗНАШ ТИ ТО, САМО СЕ ПОТРУДИ!

 НИШТА НЕ УЧИШ!

  • ПОКУШАЈ ВИШЕ ВРЕМЕНА ИСКОРИСТИТИ ЗА УЧЕЊЕ!

ЛЕЊА СИ!

  • ВОЛЕЛА БИХ ДА БУДЕШ МАРЉИВИЈА!

 ПОЖУРИ!

  • МИСЛИМ ДА МОЖЕШ ТИ ТО И БРЖЕ!

 УЖАСНО СИ НЕУРЕДНА!

  • ПОКУШАЈ ВИШЕ ПАЖЊЕ ПОСВЕТИТИ УРЕДНОСТИ!

 НИКАДА НИШТА ОД ТЕБЕ!

  • АКО СЕ ПОТРУДИШ, СИГУРНО ЋЕШ УСПЕТИ!

 НИШТА НЕ РАЗУМЕШ!

  • СРЕТНА САМ КАДА СВЕ БРЗО СХВАТИШ И НАУЧИШ!

 СВЕ СИ ПОГРЕШНО УРАДИО!

  • ПУНО ТОГА СИ ДОБРО УРАДИО, АЛИ ИМА ПОНЕКА ГРЕШКА!

 ЗАР ЈА МОРАМ БАШ СВЕ УМЕСТО ТЕБЕ?

  • СИГУРАН САМ ДА МОЖЕШ НАПРАВИТИ И САМ, БЕЗ МОЈЕ ПОМОЋИ.

Молим Вас, немојте да заборавите да увек ПОХВАЛИТЕ своје дете. Најважније, дајте детету до знања да ваша љубав према њему не зависи од његовог школског успеха и понашања.

Ваш најважнији задатак у наредном периоду јесте да вашем будућем ђаку прваку пружите што више љубави, разумевања, стрпљења и заједничког дружења.

Видимо се у школи !!!