По дефиницији мобилни телефон је елекрични уређaј који се користи за комуникацију на великим удаљеностима.

Уколико погледамо уназад, прве кораке у развоју телефоније генерално, поставио је Александар Бел, патентиравши мобилни телефон 1876.године, но прве кораке у мобилној телефонији начинио је Чарлс Стивенсон, успоставивши телефонску везу са светионицима километрима удаљеним од копна. Већ 1926.године воз од Берлина до Хамбурга је користио мобилну везу са жележничком централом. Током ратног периода мобилна телефонија је коришћена за безбедност како путничког тако и војног авио саобраћаја. Занимљив је развој овог геџета након рата, компанија Ериксон је тржишту понудила мобилни телефон тежак 40кг, затим су на сцену ступили Токи-Воки и чувена Моторола…након тога су се низали модели са мањом масом и бољим карактеристикама, доступни свима на тржишту.

Ушавши у свакодневну употребу, електрични уређаји које користимо повећавају електромагнетно поље које нас окружује. Истраживања су показала да се електромагнетно поље на сваке четири године учетворостучи, а да се од периода Другог светског рата повећало сто пута.

Поставља се питање да ли је мобилни телефон, као један од највећих дарова човечанству и незаменљив део наших живота, заиста корисна ствар или постоји и неко штетно деловање?

…да ли смо зависни од мобилног телефона?

Идеја овог eTwinning пројекта је да окупи групу ученика који ће истражити ову тему, а након тога ће своје закључке и ставове изнети на трибини која ће накнадно бити организована.

У оквиру међународног еТwinning пројекта “Аre we mobile phone addicts?” учествовало је преко 40 ученика Основне школе “Јован Јованвић Змај”,који су се током реализације пројектних активности дружили са другарима из Бачке Паланке, Ковачице, Београда, Руме, Турске , Румуније и Украјине.Пре реализације активности везаних за истраживање електромагнетних таласа и мобилних телефона, школе су представиле своје градове и државе кроз промотивне филмове

добро дошли у Сремску Митровицу

У оквиру пројектних задатака ученици су били подељени у три групе током истраживања.

Пре почетка истраживања ученици су попунили онлине упитник “Шта знам о зрачењу?” на основу којег су добили задатак да истраже настанак електромагнетног зрачења, електромагнетни спектар, деловање различитих електромагнетних таласа на организам и све одговоре “запишу ” на Padlet. Користећи апликацију ElectroSmart ученици су мерили јачину електромагнетног зрачења емитованог од стране Wi Fi уређаја, мобилних мрежа у школи и код куће.

дружили смо се истражујући

Друга група је за задатак имала да истражи како мобилни телефон функционише и да направи ТhingLink “Делови мобилног телефона”. https://www.thinglink.com/scene/1185478364316565507

Поред истраживања о мобилним телефонима, ученици су требали да пронађу статистичке податке о броју мобилних телефона у свету и FunFacts о ово геџту

.https://www.thinglink.com/scene/1146169300164280322

презентовали смо своја истраживања

Трећа група је за задатак имала да истражи деловање електромагнетног зрачења на живи организам. Поред података о биолошком деловању, ученици су се дотакли и теме зависности од мобилног телефона и упознали са номофобијом и теленофобијом. Да би освестили своју зависност од мобилног телефона један део ученика који су учествовали у пројекту се одрекао мобилног телефона на један школски дан. Том приликом су их подржали и наставници школе и директор. Како смо преживели овај школски дан, знамо само ми…

Након реализације свох пројектних активности, ученици су се окупили и презентовали своја истраживања, разменили информације и искуства до којих су дошли током рада на пројекту .

https://drive.google.com/drive/folders/1ezUZvKPUrY0WrmVUiYGRCrME6ZksWGhT

Било је ово још једно занимљиво истраживачко искуство за све нас!