Целоживотно учење одавно је постало потреба савременог друштва и једини начин да се ухватимо у коштац са изазовима 21. века. Последњих неколико година неформално образовање се све чешће усваја као вид едукације за послове које диктира ново доба.

Идеја увођења иновативних методологија неформалног образовања окупила је делегације професора из Србије, Малте и Италије, у градићу Пињола на југу Италије, који су учествовали у седмодневној обуци у склопу пројекта „Empowering Youth Trough Design Thinking“. Драгана Богосављевић, професор математике у Основној школи „Јован Јовановић Змај” у Сремској Митровици, која се, уз још седам професора из Суботице, Шида, Панчева, Горњег Милановца, Бора, Лесковца и Лазаревца, нашла у српском тиму, наводи да је реч о пројекту платформе „Ерасмус +“ који помаже наставницима да досадашња искуства обогате новим сазнањима, како би ученицима касније могли да пруже подршку у креирању професионалног развоја.

„ Немерљиво је знање које смо стекли током седам дана заједничког рада. Наш задатак је био да уђемо у улогу ученика и прођемо кроз читав процес креирања активности на истраживању и решавању одабраног проблема унутар локалне заједнице, на начин на који ће то радити наши ђаци. Читав пут, од идеје до решења, пролази кроз четири кључне фазе „осети“, „замисли“, „уради“ и „подели“ . Такав концепт подразумева више интеракције на часовима и рад у пријатељском окружењу, где нема страха од погрешне интерпретације и погрешних предлога, где се деца охрабрују да дату ситуацију посматрају из различитих углова, суоче се са препрекама на путу до циља и добро преиспитају све сегменте, пре него што замисао спроведу у дело“ – појашњава Богосављевић.

Додаје да је за већину учесника боравак у Пињоли, “граду са 100 портала”, као и могућност упознавања југа Италије, било невероватно искуство, а посебно интересантно било је јачање језичких компетенција кроз микс италијанског, енглеског, малтешког и српског у простору где смо сви различити, са различитим навикама и културом живљења.

Стручно усавршавање „Empowering Youth Trough Design Thinking“ организовано је у склопу Ерасмус + пројекта, који реализују Вега омладински центар из Србије, Министарство Гозо са Малте и World Net из Италије.
Први резултати обуке требало би да буду видљиви већ почетком наредне школске године, када се очекује имплементација наученог модела у раду са ученицима, узраста од 13 до 19 година.