Школска 2017/ 2018. година била је више него успешна за Основну школу „Јован Јовановић Змај“. Захваљујући реализацији неколико међународних пројеката и учешћу у програмима које вреднују националне и интернационалне образовне институције, Змајева школа учинила је велики корак напред ка осавремењивању наставе и пружању едукације садашњим и будућим ученицима у складу са европским трендовима.

Ових дана приводи се крају пројекат „Вишејезичност као услов европских интеграција“ са којим се школа нашла међу првима на листи платформе „Ерасмус +“ и Фондације „Темпус“ за подршку мобилности наставног и ненаставног особља, у циљу јачања компетенција и пружања едукације која је у складу са савременим европским нормама. То је први пут да ЕУ, преко својих фондова на овај начин подржава установе основног образовања. Пројекат је реализован у две етапе, а Центар „Идек“ у Атини и Интернационална школа „Даниле Кумар“ у Љубљани, показали су се као изузетни сарадници и поделили драгоцене садржаје и искуства у вези са могућностима имплементације страног језика у предметну наставу.

   

Школа активно учествује у „етвининг“ програмима. Реч је о платформи која повезује  ученике и наставнике у Европи и отвара могућности за нове и занимљиве начине учења уз помоћ савремених технологија. Еколошки пројекат „Stop Waisting, Start Creating“,  затим „Memorable Women“ посвећен знаменитим женама, „Under Тhe Same Sky“ о једнакости… само су неке од активности путем којих су деца имала прилику да се упознају са културом живљења у другим земљама, да стекну нове пријатеље и да богате своје знање и искуство истражујући различите сфере друштва.

Посебно интересовање владало је за писма и разгледнице на енглеском и немачком језику, која су ученици слали вршњацима у Русију, Финску, Пољску и Словачку. Била је то прилика да деца јачају језичке компетенције, али и да се упознају са некадашњим начином комуникације, који и данас има статус „најромантичнијег“.

Међу значајнијим пројектима је „Буди друг, пријави насиље“, који је школа радила заједно са новосадском ОШ „Прва војвођанска бригада“, са идејом да се је подигне свест  ученика о превенцији вршњачког насиља. Једна од активности била је обележавање „Дана ружичастих мајица“ по узору на „Pink Shirt Day“ (2007., Канада), када је ружичаста мајица прихваћена за симбол борбе против међувршњачког насиља у школама. Пројекту су се придружиле и ОШ“Јован Дучић“ из Београда, „Мјешовита средња школа“ у Бихаћу, ОШ “Душан Јерковић“из Руме, ОШ “Милан Мијалковић“из Јагодине и ОШ “Иво Лола Рибар “ из Сомбора.

 

Змајевци су ове године били домаћини учесницима пројекта „Школе за 21. век“ који је реализовао Британски Савет уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Представници Сомбора, Руме и Сремске Митровице имали су прилику да се, путем овог регионалног програма, упознају са могућностима умрежавања школа и развоја дигиталне писмености, критичког мишљења и решавања нерутинских проблема тако што ће својим ђацима дати прилику да стичу вештине које су од суштинског значаја за остваривање позитивног доприноса култури и привреди 21. века. Као резултат обуке настао је филм “Како видим планету Земљу” (“How Do I See The Earth”), који је приказао активности ученика на решавању актуелних еколошких проблема и, уједно, новине које су унете у приступу тој тематици . Филм је позитивно оцењен од стране предавача, тренера, али и других  учесника.

Уз све наведено, Змајевци настављају да бележе изузетне резултате на бројним такмичењима, о чему сведоче чланци објављени на сајту школе, у медијима и на друштвеним мрежама…. а наставни и стручни кадар школе увелико припрема нове пројекте и програме како би, већ од наредне школске године, ученицима могли да пруже још квалитетније садржаје.